Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Att vara en bloggare eller inte vara en bloggare, det är frågan

Av Dempsey Kaufman - 24 oktober 2011 16:07


Såhär är det.


Denna blogg är inte längre "undercover" eftersom jag lånade min brors fb och bloggplatsen kopplade ihop oss och vips länkade min bror, Ajvenhoe, till denna (topp-hemliga) blogg. Chock växlade till rädsla, rädsla blev till förskräckelse, förskräckelse utbröt i  fullständig panik. Tänk er Skriet Från Munch ackompanjerad av musiken till Psycho. "Avslöjad! Blottad! No more peace, love and understanding!" mantrat ekade inom mina tankars väggar. I stället för att ha trygga 0 besökare (på sin höjd 3 - jag och mina syskon Ajvenhoe och Törnrosa) i statistiken såg jag till min förskräckelse att hela 26, TJUGOSEX (levande människor) upptäckt den "gömda gamla bisonoxen" som man brukar säga. Ni förstår inte. Detta steg var inte ett steg, det var ett gigantiskt jättekliv i denna ytterst känsliga fas. "Att vara en bloggare, eller att inte vara en bloggare, det är frågan." Jag menar vill jag ens detta? Kan jag göra detta? Kommer jag fortsätta? Frågorna ville aldrig ta slut. Det är inte det att jag har något emot levande människor, det är bara det att...Det som var tänkt att vara min lilla musik-terapi, minnes-bibliotek, musik-bankvalv inte längre bara var mitt.


- Men ursäkta mig, vad är det som är så farligt med det då??

- Jo det ska jag säga dig. Nu kanske jag får prestations-ångest, censurerar mig själv, granskar mig själv, känner stress över att jag måste uppdatera all the taiiiim osv. Och tänk om folk inte tycker att musiken eller att det jag skriver är bra? Tänk om jag får hatbrev? Tänk om jag måste byta adress???

- Ta't easy Dempsey. Nu är det så att du gjorde denna lilla blogg för två veckor sedan när du var sjuk. Då har man tid. Nu har du blivit frisk och inte bloggat på 5 dagar så om du kollar statistiken igen, så står den på 0.

- Hm ok. Så aftonbladet har inte ringt då?

- Nä. Din bror tog ju även bort länken direkt...

- Aha.

- Men du. Vad är det som är så farligt med att hoppa? Att ta steget ut i vakuum och landa på okänd mark. Är det så farligt?

- Nä kanske inte. Nä, det hade ju faktiskt varit rätt roligt att sprida grym musik.

- Ja! Va nu inte så jäkla svennig och hemlig! De e ba å åk!


Ok då.


Varmt välkommen (på riktigt) till Dempsey Kaufmans musikblogg!


Den kommer kanske inte uppdateras på flera månader ibland. Den kommer antagligen inte vara speciellt älskvärd i någon annans ögon än Dempseys. Den kommer förmodligen dö rätt snart. Men (?) idag dansar den macarena-dansen utav bara hellsicke. Så. Om någon där ute, in the space, läser detta så hoppas jag att den ska upptäcka lite bra musik. För att upptäcka bra musik är något av det bästa som finns.


Dagens låt:





Ville faktiskt att mitt första inlägg som "official" skulle ha Welcome i titeln. Passande och trevligt.


Ha en fin tis-kväll alla internet-användare!

Nu ska jag fira min vän Hellboy's 22-årsdag.


Poss o Kraum

Dempsey


P.S Namnet Music of My Mind kommer från Stevie Wonders album-titel från 1972.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dempsey Kaufman - 22 april 2012 17:23

  Me like:)   Poss  Dempsey

Av Dempsey Kaufman - 8 april 2012 11:17

         Dempsey

Av Dempsey Kaufman - 30 mars 2012 14:31

  Ja, hm. Jag gillar denna refrängen så   Dagens låt: Burhan G - Jag I Live   Og en ti hinner vi nok Dagens Rätt Ofräscha Men Sköna Rep: Lukas Graham - Criminal Mind De er godt Dempsey ...

Av Dempsey Kaufman - 25 mars 2012 14:10

  Tjohoo! Idag kommer Allemansrätten upp!      Känner du kanske igen denna låten Tora??:)    Ha en fin soldag/sunday/dia del sol!!      Haiiiiiii Dempsey ...

Av Dempsey Kaufman - 24 mars 2012 11:31

Trodde låten var ny, men denna videon är upplagd i december 2010 (!)    Dagens Cover: Skön duo va?:)   Idag är det LÖRDAG! Tjohoo!   Poss  Dempsey     ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards