Alla inlägg under december 2011

Av Dempsey Kaufman - 29 december 2011 11:30


Gillade inte denna låten när jag bara hörde den. Såg sedan videon, och plötsligt betydde den något mer än bara "comercial pop".


Dagens Video: Katy Perry - The One That Got Away

På youtube finns det kommentarer som får tummen upp. Kommentaren "This video made me cry" hade fått typ 20 "tummen upp" av andra människor. Jag tänkte för mig själv typ "eh ok, överdriv liiiiide fjortisar". Men nog fasen satt jag där själv med tårar i ögonen när videon var slut...


Kizzez n hughzz

/Dempsey-chic_89

Av Dempsey Kaufman - 28 december 2011 19:48


Dagens låt: Cee Lo Green - Anyway

Me like funk-gitarr-breaket, pepp! Hoppade officiella videon för den va b.


Men här kommer en video som är rätt skön.

Dagens video: Adrian Lux - Strawberry

Låten är ige ny, men hörde den första gången igår. Är helt sen men har just upptäckt Adrian Lux, Teenage Crime är asagrym!


Ja. Sen är jag ibland. Men ibland inte. Ibland är jag tidig. Typ som 166:an.


Poss från Dempsey


P.S Update: SRBKT's låt som jag tyckte påminde om Little Dragon visade sig vara just Little Dragon. SRBKT ft. Little Dragon helt enkelt.

Av Dempsey Kaufman - 25 december 2011 10:52


Årets skönaste jullåt:



God Jul<3

Dempsey

Av Dempsey Kaufman - 23 december 2011 10:56


Haj Tomtenizzar och Pepparkaksgommor!   


Imorgon är det julafton och jag är inte hemma och kan träffa Arkeologen och Trälen. Känns sjukt b. Saknar er som fän. Mina tankar går speciellt till Arkeologen som själv ska mumsa på dopp i grytan med päronen och zyrran Earchel. Kunde dock varit värre. Även om vi inte är tillsammans vet jag ju att ni är hela och det är det viktigaste! Då kan vi i stället njuta av att inte behöva "fira" julafton på hospital eller dylikt. Själv ska jag alltså jobba. Har förlikats med tanken nu, så det känns bra. Jobbar först 8 timmar sen ska jag och en kollega som har sin zläkt i zmåland (och inte heller hinner åka hem) fira ihop hos henne. Blir en annorlunda men trevlig julafton! 


Dock tänker jag mig att Arkeologen kommer sakna mig något fruttansvärt, ändlözt, helvediskt osv imorgon. Därför ska jag bränna av en Top 10-ista för att pigga opp!


Spänn fast säkerhetsbältena! Jag ger er:


Dempseys Top 10 Right Now, Ya Cow  (23/12-11)


Dessa låtar lyssnar jag på som tusan just nu. Hade väl aldrig trott att listan skulle domineras av svensk pop och lite alternative elektronisk indie/pop - men det gör den! Nu köööööööööööörr viii Öreeeeebrooo!!


Plats 10: Amanda Fondell - All This Way

Inga konstigheter. Komersiell pop. Gillar Amanda.


















Plats 9: Linda Sundblad - Trasig (live, musikhjälpen)


Arkeologen tipsade mig om denna. Typ en sämre variant av Maggios musik. Men även om texten känns lite för tillgjord gillar jag Linda (Lambretta) Sundblads röst och arret. Älskar akustiskt!<3


Plats 8: Ulrik Munther - The Box


Denna lilla flick-favoriten hade kunnat vara en riktig liten justin bieber men i stället för texter om "Baby" och "One Less Lonely Girl" så väljer han att sjunga om samhället, normer osv. Hans budskap i sin gamla melodifestival-vinnare "En helt vanlig dag" handlade inte om tonårs-kärlek direkt. Tycker det är coolt!! En ung pop-kille som gör låtar som "Boy's Don't Cry", "The Box" och grym cover på "Born This Way" är respekt I think. Dessutom spelar han munspel! Go Munther-Man!


Plats 7: Jonathan Johansson - Stockholm


Hörde JJ-boy för länge sen och fastnade inte. Vet att jag är sen, men denna är grym! "Jag behöver dig"-raden går rätt iiiiin.


Plats 4: SBTRKT - Wildfire


Får Little Dragon-feeling. Älskar melodi-slingans (vocoderns?) sound och hennes melodi och röst i versen. Sen "hey"-partiet är inte min grej men resten är nize. Vers-partiet väger upp.


Plats 5: M83 - Midnight City


Brukar inte gilla 80-tals-trumm-sound eller sån här musik över huvud taget. Men efter all dance-hype och elektronisk musik sedan ett par år tillbaka, så sitter man plötsligt här och rådiggart! Detta är liksom 80-tals-feeling men med nutidens elektroniska och tunga vibe. Bara introt går igång blir jag så jäkla pepp! Hej Saxofon! 


Plats 4: Tompa Ledin - Bjurö Klubb


 

Tyvärr finns inte låten på youtube så ni får fixa det själva. Men. Jag ger er en BILD!

Asså egentligen stör jag mig på hans röst, men arret är så himla mysigt. Riktigt fina melodier. Laleh är amazing. Tycker mer om musiken i denna version än hennes egen. Önskar att hon sjöng till denna i stället!


Plats 3: The Weekend - Wicked Games


Ja ni fick ju ett smakprov när jag visade en av mina dans-elever *host* (<---premiär för stjärnorna!) i förra inlägget. Grymt när sån här musik har soul i sig.


Plats 2: Mohammed Ali - Ghettobarn



Fasen! Denna fanns inte heller på youtube, men ni måste kolla upp!

Så jäkla bra. Älskar pianot, rapen, kör-sångerskan, barn-kören, texten, budskapet - everything!


Ok. Då är det dags för ettan. Vilken låt får Dempsey mest feeling av just nu!!???


------------------------------------------------------------- -----------------------------------------------------------


Plats 1: Bob Hund - Harduingetmankandansatill


Hade väl ALDRIG kunnat tro att jag skulle digga Hunden men asså denna låten är FEEET! Hej Saxofon två!


Bubblare: Karmin - Crash Your Party (det förlovade paret som gjorde covern nedan har blivit rigtiga artistor) och Timbuktu - Flickan Och Kråkan


Där va littla ny musik, något som föll er i smaken?:)


Önskar er världens finaste dag före julafton! (lill-julafton?) Hörs snart kidz n kylie!

Poss o kraum från eder Dempsey

Av Dempsey Kaufman - 21 december 2011 23:55


Denna låten är rätt hypad. Gillar den mer och mer.


Dagens låt: The Weekend - Wicked Games

Filmade en av mina danselever lite. Han börjar ta sig. Behöver träna bål lite mer, men annars bra.


Allt gott

/Dempsey 

Av Dempsey Kaufman - 19 december 2011 15:48


Dagens duett:


:) 

Dempuz

Av Dempsey Kaufman - 12 december 2011 13:43


Jag älskar denna norska musiker. Hon har hållit på låååång tid trots sin ringa ålder (28 år). Först var hon medlem i den framgångsrika tjejduon M2M. Hon och hennes granne började spela ihop när de var små och det slutade med att de turnerade över hela världen.


Denna gamla godingen, Everything, upptäckte jag på en av Min grannes skivor, Mr Music, när jag var 13 år. Minns du Ture? Sen dess har i alla fall jag kommit ihåg den:)


Sedan upptäckte jag solo-artisten Marit Larsens musik för några år sedan. Tycker att båda hennes plattor "Under the Surface" och "The Chase" är asbra. Grymma låtar, arr och texter. Och helheten! Finns få skivor där typ alla låtar är bra, men Marit kan hon! Beror förmodligen på att hon står bakom sin musik själv, och inte någon skivbolags-pamp som bestämmer allt (vilket de ofta tenderar att göra, speciellt inom pop). Såhär låter hennes hit If A Song Could Get Me You från The Chase. Är inte denna videon något av det mysigaste musik-klipp ni sett?


Glädjen var Mucho Grande när jag upptäckte att hon precis släppte ett tredje album! Har precis börjat lyssna på det. Efter kanske sex lyssningar hände det. I förrgår regnade det inte (bara det är värt en applåd) så jag satte i lurarna och började lyssna på Marits nya platta "Spark" medan jag promenderade genom en mörk men upplyst stad. När "Coming Home" kom kände jag den där "Oh my oh my oh my!"-känslan som är så underbar. När man hört en låt flera gånger och äntligen börjar typ älska den. Riktigt härligt! Så i stället för att ta spårvagen forsatte jag gå hem genom den kalla natten med ett varmt hjärta och Marits musik i öronen:)


Dagens Låt: Coming Home


Vad som är lite sköj är att jag inte visste att Marit var en av medlemmarna i M2M förrän för typ två veckor sedan. Kom att tänka på "den där gamla låten jag älskade". Sökte på youtube, och plötsligt var hon där! Marit Larsen, whatta woman.


Ha en fin daug!

/Dempsey

Av Dempsey Kaufman - 10 december 2011 01:13


Välkommen hit Antoine! 

Kunde inte hålla mig. Eftersom Antoine inte var lika "på" som Thelma, så släppte jag bomben att "I'm back" på telefon. Han svimmade av eufori.



Detta förlovade par har hittat en gemensam hobby tror jag.

Dagens rap:

Om hon bara kunde öka lite...


Btw, tycker att hennes attityd påminner sjukt mycket om Thelma.

Hej kej di bej bej
/Dempsey 





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards