Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Sverige till EM!!!

Av Dempsey Kaufman - 12 oktober 2011 18:02


Tjohooo!


Det blir EM för Sveriges fotbolls-landslag. Helt sjukt underbart! 

Vet att detta är en musikblogg, men dagens video måste bli highlightsen från gårdagens match. Vilken bragd! Helt galet att de vann över Holland - Holland!!? Crazybra gjort. Blev så glad när domaren blåste slutsignal att jag blev tårögd (!). Kände inte igen flera av spelarna (Lustig? Olsson?) men det stoppade inte mig från att va back in business så att säga. Utan röst skrek jag och hade mig framför tvn. Blev helt klart påmind om mitt förflutna...


Dagens Video:

Kommentatorn säger först 10 sep, rättar sig själv till okt, men det korrekta är den 11:e okt...


  Så vet du att du vuxit upp i en familj där det heligaste av allt är fotbolls-mästerskap:

1. Du börjar leva dig in i matchen vare sig du vill det eller inte

2. Du kommer på dig själv med att skrika rätt ut när ditt lag gör mål (högt som fan, att du bor i en liten lyhörd lägenhet spelar ingen roll)

3. Du ryser när ditt lag sätter en straff

4. Du tycker att tiden aldrig gått så långsamt förr som när ditt lag har ledning och det återstår 35 min.

5. Du gråter av lycka när slutsignalen går och ditt lag segrar (ev. förlorar. Minns faktiskt att jag blev tårögd när Hedman släppte in en boll (stolpe in!) på tilläggstid i åttondelsfinalen mot Senegal i VM 02)


- Hur sjukt jag än tycker det är med summorna inom denna sport, galna supportrar, krig mellan lag, nationer hit, nationer dit, så måste jag erkänna att denna sport och vårt landslag sprider en sjuuuuuk glädje!!!


Så ja. HEEEEEEEEEEEEEEEJA SVERIGE! (och alla andra)


Fotboll e fest. Fotboll e test. Fotboll e häst. Fotboll e bäst. 

Taggad Dempsey

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dempsey Kaufman - 22 april 2012 17:23

  Me like:)   Poss  Dempsey

Av Dempsey Kaufman - 8 april 2012 11:17

         Dempsey

Av Dempsey Kaufman - 30 mars 2012 14:31

  Ja, hm. Jag gillar denna refrängen så   Dagens låt: Burhan G - Jag I Live   Og en ti hinner vi nok Dagens Rätt Ofräscha Men Sköna Rep: Lukas Graham - Criminal Mind De er godt Dempsey ...

Av Dempsey Kaufman - 25 mars 2012 14:10

  Tjohoo! Idag kommer Allemansrätten upp!      Känner du kanske igen denna låten Tora??:)    Ha en fin soldag/sunday/dia del sol!!      Haiiiiiii Dempsey ...

Av Dempsey Kaufman - 24 mars 2012 11:31

Trodde låten var ny, men denna videon är upplagd i december 2010 (!)    Dagens Cover: Skön duo va?:)   Idag är det LÖRDAG! Tjohoo!   Poss  Dempsey     ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards