Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Top 3 Syskon-Grupper

Av Dempsey Kaufman - 9 december 2011 12:59


Sjukt otippat att Tearchel hittade hit innan Augusti-familjen efterson Augusti-familjen flertalet gånger sagt "kom igen, uppdatera!". Jag är stolt över att ha två så trogna läsare. Fantasiskt trevligt:) Vi är liksom som ett litet slutet samhälle. Jag med min misslyckade blogg. (När jag väl gör reklam och ger adressen till folk, så tar jag bort den, av nervositet. Sedan sätter jag igång den igen när ingen hittat hit, utom T och A.) Och Tearchel med sin grymme-blogg, och Augusti-familjen med sina starka åsikter och naiva musik-tips till Dempsey's blogg. En underbar trio. Precis som när vi härjade på Kardborre, hade Tennis-matcher ute på pelle-jönzarn med krit-målade linjer och fick flytta (var det stolar?) varje gång det kom en bil, eller kände oss busiga som kollade på Austin Powers (!) mitt i sommarnatten (23.00). Ja fortfarande är vi THE TRIO. Fattas bara att Lilleman börjar blogga med oss. Eller deltar i Tearchels tävlingar kanske?;)


Bara för att ni är så fantastiska ska jag tillägna dagens tema till er.


Dempsey's Top 3 Syskon-Grupper!


(Har endast räknat med grupper där ALLA i gruppen är syskon, och den består utav fler än två personer)


3. The Moffatts

Ja ni hör ju själva, nostalgin flödar sönder i detta 90-tals-klipp! (Och inget går upp emot lite tyska)


2. Hanson

Dessa bröder är en av de få 90-tals-pop-grupper som låtit sin musik växa med tiden och är aktuella än idag. Kan tipsa om låtar som "The Great Divide" och "Penny And Me". De håller än för att de är MINDRE koncept och MER originalitet och musikalitet. Följer visst en rätt lång intervju efter låten, men tog klippet ändå för att det är litta äkta mosik här va.


1. Jackson 5

Blir alltid lika berörd när jag ser denna lille pojke. Att veta vilket öde Michael Jackson skulle gå till mötes är så smärtsamt när man ser den än så länge (hyfsat) "oförstörda" pojken. Tillsammans med sina bröder blev han hårt drillad av sin auktoritära, hänsynslöse, misshandlande fader. Usch för auktoritära fäder som förstör sina barns liv! Hursom, man måste minnas vad the King of Pop har gjort för musiken och vad han än gör för musiken. Självklart blir det Jackson 5 som toppar listan, men sitt makalösa sväng, sin koreografi, sina afron och med världens största pop-artist som frontfigur.


Bubblare: Bee Gees, The Corrs, The Clark Sisters, The Winans, The Staple Singers, The Gap Band.


Det var det! Grymma syskon-skaror, även om de inte är lika grymma som vi;)

 Minns ni när bilden togs? Från vänster: Jag, T och A. Det var en härlig dag. Jag säger bara "Boarp 97".


Avslutar som Moster Margit brukar avsluta - "Luv Y";)

/Dempsey

 
 
Tearchel

Tearchel

9 december 2011 16:28

Hahaha! Asså guuud ja, tennis och flytta stolar. Det var vi det! Nostalgin flödar kan jag säga :D Vi hade verkligen vääärldens bästa uppväxt, tackar för det kära syster!

http://theresegronvall.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dempsey Kaufman - 22 april 2012 17:23

  Me like:)   Poss  Dempsey

Av Dempsey Kaufman - 8 april 2012 11:17

         Dempsey

Av Dempsey Kaufman - 30 mars 2012 14:31

  Ja, hm. Jag gillar denna refrängen så   Dagens låt: Burhan G - Jag I Live   Og en ti hinner vi nok Dagens Rätt Ofräscha Men Sköna Rep: Lukas Graham - Criminal Mind De er godt Dempsey ...

Av Dempsey Kaufman - 25 mars 2012 14:10

  Tjohoo! Idag kommer Allemansrätten upp!      Känner du kanske igen denna låten Tora??:)    Ha en fin soldag/sunday/dia del sol!!      Haiiiiiii Dempsey ...

Av Dempsey Kaufman - 24 mars 2012 11:31

Trodde låten var ny, men denna videon är upplagd i december 2010 (!)    Dagens Cover: Skön duo va?:)   Idag är det LÖRDAG! Tjohoo!   Poss  Dempsey     ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards